Yönerge


T.C.
ORDU ÜNİVERSİTESİ
Mezunlar Koordinatörlüğü Yönergesi
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Senato Kabul Tarihi 12.05.2017 tarih ve 2017-44

Amaç
Madde 1- Bu yönergenin amacı, Ordu Üniversitesi (ODÜ) Mezunlar Koordinatörlüğünün kuruluşu, faaliyet alanları, yönetim organları ve bu organların görevleri ile çalışma şekline ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam


Madde 2- Bu yönergenin kapsamı, Ordu Üniversitesi Mezunlar Koordinatörlüğünün kuruluşu, faaliyet alanları, yönetim organları ve bu organların görevleri ile çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak
Madde 3- Bu yönerge 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14. ve 47. maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
Madde 4- Bu yönergede geçen;
Birim :Ordu Üniversitesi’ne bağlı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını,
Birim Koordinatörü :Ordu Üniversitesi’ne bağlı birimlerde dekan veya müdür tarafından görevlendirilen yardımcısını,
Danışma Kurulu :Ordu Üniversitesi Mezunlar Koordinatörlüğü Danışma Kurulunu;
Koordinatör :Ordu Üniversitesi Mezunlar Koordinatörlüğü Koordinatörünü,
Koordinatörlük :Ordu Üniversitesi Mezunlar Koordinatörlüğünü,
Dernek :Ordu Üniversitesine bağlı birimlerden mezun olanlara yönelik kurulan sivil toplum kuruluşlarını,
Rektör :Ordu Üniversitesi Rektörünü,
Üniversite :Ordu Üniversitesini,
Yönetim Organı :Koordinatör, Danışma Kurulu, Birim Koordinatörlerini ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Amaçları ve Faaliyet Alanları

Koordinatörlüğün amaçları
a) Üniversite mezunları ile iletişimi artırmak,
b) Mezunların kendi aralarında üniversite ile iletişim kurmalarını sağlamak,
c) Ordu Üniversitesi öğrencileri ve mezunları arasında takım ruhu oluşturmak,
d) Önemli başarılar kazanmış mezunların başarıları sırlarını, iş tecrübelerini mevcut öğrencilere aktarmalarını sağlayarak mevcut öğrencilerin iş bulma olanaklarını artırmak,
e) Mezunların, iş dünyasında elde ettikleri tecrübeler ışığında eğitim ve öğretim kalitesini artırabilecek önerilerinin kurum yöneticileri ve öğretim elemanlarına ulaşmasını sağlamak,
f) Ulusal ve uluslararası platformlarda üniversitenin tanınırlığının sağlanmasına katkıda bulunmak,
g) Mezunlarımızın birikimlerini, Üniversitenin ve Türkiye’nin teknolojik, sosyal, kültürel gelişimine ve toplumsal duyarlılığın artmasına katkıda bulunacak şekilde yönlendirmek,
h) Mezunlarımıza iş bulmaları konusunda destek olabilecek veri bankası, mezun kılavuzları gibi kaynakları oluşturmaktır.

Koordinatörlüğün faaliyet alanları
Madde 6- Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:
a) Mezunlar arasındaki iletişimi güçlendirmek,
b) Mezun dernekleri ile işbirliği yapmak,
c) Üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurum ve sivil toplum örgütleri ile amaçları ve faaliyet alanları konusunda işbirliği yapmak,
ç) Üniversitemiz mezunları ile öğrencileri bir araya getirerek tecrübelerin p
aylaşılmasını sağlamak,
d) Mezunların sürekli eğitimine katkı sağlamak üzere çalışmalarda bulunmak,
e) Mezunlar günü düzenlemek,
f) Mezunlarımızın yararlanabileceği tesisler, ortamlar, aktiviteler oluşturmak,
g) Mezunlara ve öğrencilere iş olanaklarını duyurmak,
ğ) Öğrencilerimize iş ve staj yeri konusunda rehberlik etmek,
h) Öğrenci kulüpleri ile birlikte ortak toplantı, kongre, panel vb. eğitim faaliyetleri düzenlemek,
ı) Sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek,
i) Üniversiteyi tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Yönetim Organları, Birimleri ve Görevleri

Koordinatörlüğün yönetim organları
MADDE 7 – Koordinatörlüğün yönetim organları şunlardır:
a) Koordinatör,
b) Danışma Kurulu,
c) Birim Koordinatörleri.

Koordinatör
MADDE 8 – (1) Koordinatör; Üniversitenin öğretim üyeleri, öğretim elemanları veya idari personelleri arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör yeniden görevlendirilebilir. Süresi dolmadan ayrılan koordinatörün yerine Rektör tarafından aynı yöntemle görevlendirme yapılır.
(2) Koordinatör tarafından en çok iki kişi koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilir. Koordinatörün görevi başında bulunmadığı zamanlarda koordinatör yardımcılarından birisi, koordinatör yardımcısı da bulunmazsa koordinatörün belirleyeceği birim koordinatörlerinden birisi koordinatöre vekâlet eder. Vekâlet süresi altı ayı geçemez. Koordinatörün görevi sona erince, koordinatör yardımcılarının da görevleri sona erer.

Koordinatörün görevleri
MADDE 9 – Koordinatörün görevi şunlardır:
a) Koordinatörlüğü temsil etmek,
b) Koordinatörlüğün düzenli çalışmasını sağlamak ve bu amaçla her türlü tedbiri almak, c) Koordinatörlüğün idari işlerini yürütmek,
ç) Birim Koordinatörlerinin işbirliği yapmalarını ve etkin çalışmalarını sağlamak,
d) Danışma Kurulu gündemini hazırlamak,
e) Yıllık faaliyet raporunu takip eden yılın Şubat ayı sonuna kadar Rektöre sunmak,
f) Koordinatörlüğün görev alanına giren faaliyetlerin yürütülmesi ve ilgili her türlü çalışmayı koordine etmek.

Danışma kurulu
MADDE 10 – (1) Danışma Kurulu; üç yıllığına Rektör tarafından görevlendirilir.
(2) Danışma Kurulu; Rektör veya görevlendireceği Rektör Yardımcısı Başkanlığında; Koordinatör, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanı, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanı, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü, Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü, Öğrenci Konseyi Başkanı, Dernek Başkanı, Birim Koordinatörleri ile Koordinatörlüğün çalışma alanları ile ilgili konularda Üniversitede kadrolu ve tam gün görev yapan en az üç öğretim elemanından oluşur. Süreleri dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir.
(3) Danışma Kurulu, yılda en az bir defa başkanın daveti üzerine toplanır, gerekli görülen durumlarda Başkan Danışma Kurulunu toplantıya çağırabilir.
(4) Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.
(5) Danışma Kurulu, görevlerini yerine getirmek için alt komisyonlar oluşturabilir.

Danışma kurulunun görevleri
MADDE 11 – Danışma Kurulu; Koordinatörlüğün amaçları doğrultusunda çalışması ve yönetimi ile ilgili önerileri değerlendirir ve yıllık faaliyetlerin planlanmasına yönelik önerilerde bulunur.

Birim koordinatörleri ve görevleri
MADDE 12 – (1) Koordinatörlüğün çalışmalarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere, fakültelerde dekan, yüksekokul, meslek yüksekokulları ve enstitülerde ise müdür tarafından dekan/müdür yardımcısı birim koordinatörü olarak görevlendirilir.
(2) Birim Koordinatörünün görev süresi bulunmuş olduğu idari görev süresi ile sınırlıdır. Görev süresi dolan birim koordinatörünün yerine aynı yöntemle görevlendirme yapılır.
(3) Birim Koordinatörleri, koordinatörlüğün aldığı kararların kendi birimlerinde uygulanmasını sağlarlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler Personel ihtiyacı

MADDE 13 – Koordinatörlüğün akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.


Hüküm bulunmayan haller
MADDE 14 –Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Üniversite Yönetim Kurulu ve Senato kararları uygulanır.

Yürürlük
MADDE 15 – Bu Yönerge Senatoda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 16 – Bu Yönerge hükümlerini Ordu Üniversitesi Rektörü yürütür.

Yönergenin Yürürlüğe Girdiği Üniversite Senatosunun

Tarihi

Sayısı

12.05.2017

2017-44